Handkräm med havtorn

WELEDA HAND CREAM HAVTORN (65 kr för 50 ml på Bodystore)




Även om denna handkräm är bra tycker jag inte att den håller vad den lovar. Använde den flitigt i vintras på mycket torra händer, men den hjälpte mest för stunden. Nu var i och för sig både jag och sambon ovanligt torra på händerna, antagligen på grund av det kyliga vädret och otaliga blöjbyten. Den har en väldigt fräsch citrusdoft som jag emellanåt upplever som lite too much även om den luktar ganska gott. Vad jag gillar med krämen är att den snabbt går in i huden och ger en omedelbar mjuk och len känsla. Tror att den passar utmärkt nu till våren och sommaren.

Bäst: Absorberas snabbt och gör (inte alltför) torra händer mycket mjuka.
Sämst: Att den inte riktigt håller måttet oavsett klimat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0