Läkande bodywash?

MACURTH BODYWASH ARNIKA & APRIKOS (59 kr för 250 ml hos A-store)




Tillverkaren av denna bodywash har tydligen tillverkat Urtekrams produkter i mer än 30 år och bestämt sig för att skapa en egen serie. Synd bara att han inte valt bort en så tråkig tensid som Sodium Laureth Sulfate som rengörare. Den löddrar naturligtvis fint och efterlämnar faktiskt en hyfsat mjuk hud, är dessutom dryg. Doften tycker jag känns ganska svagt maskulin på nåt sätt. Min sambo gillar denna. Arnikan påstås läka huden och aprikosoljan påstås stärka huden även i ansiktet samt motverka celluliter. Jag vet inte jag, tvivlar på det. I ansiktet har jag inte testat eftersom jag inte skulle få för mig att vilja använda en tvål med SLS i ansiktet, även om den innehåller aprikosolja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0