Rättvisemärkt duschgel

SO' BIO ETIC DUSCHGEL VANILJ (85 kr för 250 ml hos A-store)




Det känns bra att ha en rättvisemärkt och ekologisk duschkräm i duschhyllan. Vad som känns mindre bra är att den innehåller Ammonium Lauryl Sulfate, då jag helst vill undvika sulfater (läs mer om dem här). Bortsett från detta tycker jag att duschkrämen är helt okej. Inte så krämig, men det är ju mer en duschgel än kräm. Löddrar bra, är ganska dryg och känns rätt skön på huden. Tycker att det känns på vaniljdoften, som är lite annorlunda än man är van vid, att det är en naturlig duschkräm.

Bäst: Att den är rättvisemärkt
Sämst: Får för mig att jag inte känns så mjuk i huden efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0