Handtvål med kamomill

BODYFARM FLYTANDE TVÅL KAMOMILL (59 kr för 300 ml hos Hud & Kosmetik)




Jag har inte riktigt förstått varför producenter som går mer på den naturliga linjen väljer att ha så mycket tråkiga ingredienser i sina produkter. Visst, kamomill har lugnande och antiseptiska egenskaper, men Sodium Laureth Sulfate verkar uttorkande och jag ser ingen mening att BodyFarm väljer denna tensid istället för en mildare variant i sin tvål. Läser jag vidare i innehållsförteckningen hittar jag andra tråkigheter såsom Disodium EDTA, Propylene Glycol och Benzyl Alcohol. Tvålen luktar verkligen gott och är mycket dryg, men jag tycker händerna känns smått uttorkade efteråt.

Bäst: Har en härlig doft som sitter kvar länge på händerna.
Sämst: De tråkiga ingredienserna som bidrar till en torrhetskänsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0