Hårvård från Icare

ICARE SCHAMPO MED GRANATÄPPLE & BALSAM MED JOJOBA (Köpt på ICA Maxi för 68 kr för 200 resp. 125 ml)




Alltså, det här måste vara något av den sämsta hårvårdsserien jag testat, tyvärr. Doften är mild och god, men annars är både schampot och balsamet helt värdelösa i mitt hår. Schampot är hyfsat drygt och ger ett härligt lödder, men när jag sköljt ur det blir håret verkligen supersträvt. Balsamet verkar inte ge nån effekt alls. Det känns som att det på nåt sätt bara försvinner in i håret, men tråkigt nog utan att göra håret ett dugg mjukt och lent. Håret är nästan lika strävt även efter jag sköljt ur balsamet. När håret torkat känns det verkligen som svinto. Torrt och trassligt utan lyster. Schampot innehåller dessutom sodium coco sulfate, vilket är att likna vid SLS. Håret blir faktiskt inte så fort fett i alla fall. Alltid något.

Bäst: Håret känns åtminstone rent.
Sämst: Risigare och torrare hår har jag inte haft på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0