Ännu en besvikelse

BODYFARM SHOWER GEL BLOSSOM HONEY (ca 69 kr för 250 ml)




Man kan tro att jag bara hittat en massa dåliga s.k. naturliga produkter. Min recensions-historik ser ju inte direkt kul ut. Jag vill delvis med detta visa svårigheterna att verkligen hitta bra produkter med rent innehåll. Många produkter marknadsförs som s.k. naturlig hudvård, trots att flera ingredienser är långt ifrån naturliga med syntetiska parfymer, parabener och annat skräp. Därför är det så bra när man kan läsa recensioner så att man kan bilda sig en uppfattning. Jag har beställt en hel del på nätet som verkat bra och naturligt, men sen visat sig vara fullproppat med både det ena och andra.

Denna duschkräm är ytterligare en flopp i ordningen. Innehåller bl.a. sodium laureth sulfate, disodium EDTA och propylene glycol. Jag vet att många "naturliga" duschkrämer använder sig av cocamidopropyl betaine eftersom det anses mildare, istället för bl.a. SLES och SLS, men jag undviker det helst då det förknippats med allergiska reaktioner. Vi hittar även det i denna duschkräm. Den luktar i alla fall ljuvligt gott av honung, är dryg och jag tycker faktiskt huden känns hyfsat mjuk efteråt.

Bäst: Doftar så gott och känns skön att tvätta sig med.
Sämst: Den tråkiga ingredienslistan gör mig kluven.

Kommentarer
Postat av: Ekologisk hudvård

Hej Groove Green! Kul med en blogg om naturlig hudvård och att se vilken engagemang du har. Tycker om din kritiska blick och att du verkligen recenserar produkterna du testar. Precis som du konstaterar är naturlig hudvård en snårig djungel. Och inte alltid är den speciellt "naturlig" heller. Kommer följa din blogg såklart, har lagt upp dig på min Bloglovin - lista. Keep up the god work!

2010-03-27 @ 10:36:15
URL: http://www.ekologiskhudvard.nu
Postat av: Jennyyy

Hejsan! Ditt inlägg gör mig alldeles superglad :D Vad roligt att du gillar min blogg. Jag kommer fortsätta att kritiskt granska de "naturliga" produkterna. Efter din kommentar blir det ännu roligare. Har massor att recensera, så håll utkik! Ska ta mig en titt på din blogg oxå, av namnet att döma verkar det vara sånt jag gillar ;-)

2010-03-27 @ 10:59:02
URL: http://groovygreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0