Cerat x3

Fr. vänster (runt 30 kr/st)
1. BIOLIV LÄPPSALVA HONUNG (Shopping4net)
2. BURT'S BEES HONEY LIPBALM (köpt på Tradera)
3. ANGEL'S SPA EXTRA DARK CHOCOLATE (A-store)



1. Den här läppsalvan doftar bara sååå underbart gott av honung och vanilj. Jag vill nästan äta lite av det samtidigt som jag stryker det över läpparna. För mig som gillar väldigt mjuka cerat tycker jag att det är lite i krämigaste laget. Lagret med salva blir lite tjockare än jag vill ha det, men jag gillar det verkligen ändå eftersom det luktar så gott och hjälper torra och nariga läppar.

2. Jag vet inte vad det här ska föreställa. Har jag fått ett måndagsex tro? Konsistensen är jättetrög och ceratet lägger sig som ett tjockt lager som klumpar sig efter ett tag. Luktar väldigt gott av honung med aningen eukalyptus, men är tyvärr ingen höjdare.

3. Konsistensen är perfekt och det är lätt att stryka på ett tunt lager som sen även sitter ganska bra. Det skyddar läpparna och gör dem mjuka. Är lite besviken på den tama doften av choklad, jag hade förväntat mig lite mer. I det stora hela tycker jag ändå att det är ett utmärkt cerat.


Av dessa tre väljer jag helst BiOlivs läppsalva om jag är ordentligt torr och narig på läpparna. Tycker den funkar väldigt bra. Vill jag bara stilla mitt beroende av lite glansiga och mjuka läppar väljer jag hellre ceratet från Angel's Spa.

Kommentarer
Postat av: Kabuki-Emma

Älskar nr 1 från BiOliv, ett bland de bästa cerat jag testat! Jag har också testat ett grönt från samma märke, det var konstigt nog bland de sämsta...

2010-03-29 @ 23:38:32
URL: http://www.kabukibeauty.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0