Härligt rengörande mask

NEA OF SWEDEN FACE MASK MUD (köpt för 50 % av 125 kr från Gemenskap:grön)




Här har vi en riktigt bra lermask med rena ingredienser; rosa lera, lavendel, ros, ringblom, grönt te extrakt och aloe vera. Bara att blanda med vatten. Lite rinnig att smeta på, men sitter bra. Man riktigt känner och ser hur den suger upp smuts och överflödigt fett ur porerna. För att den inte ska suga upp för mycket av det naturliga fettet som jag vill ha kvar, fuktar jag ansiktet ett par ggr med några duschar ansiktsvatten. Den är lätt att sköja av och huden känns ren, mjuk och elastisk efteråt.

Bäst: Att den känns så rengörande utan att torka ut.
Sämst: Lite väl rinnig och omständig att applicera

Kommentarer
Postat av: Ekologisk hudvård

Det här verkar vara en riktigt schysst mask och dyr var den inte heller. Kul också att den innehåller brännässla, som är en underskattad ingrediens i hudvård (Brännässla innehåller massor av vitaminer, mineraler och antioxidanter). Tack för tipset!

2010-03-28 @ 17:37:45
URL: http://www.ekologiskhudvard.nu
Postat av: Jennyyy

Ja, den är inte alls dum (fast den inte innehåller brännässla ;))

2010-03-28 @ 20:20:18
Postat av: Ekologisk hudvård

Hej igen, okej, ingen brännässla:) Såg när jag kollade efter att det finns två Face Mask Mud i den här serien. Dels denna som du provat med epitetet "sensitive", dels en Face Mask mud "Unclean" som innehåller brännässla. Ha det gott!

2010-03-28 @ 21:43:11
URL: http://www.ekologiskhudvard.nu
Postat av: Ekologisk hudvård

ooops, fel igen, det finns 3 Face Mask Mud, en "normal" också :) Ja, ja, struntsamma. Jag ska testa en av dem och tack igen för tipset.

2010-03-28 @ 21:45:24
URL: http://www.ekologiskhudvard.nu
Postat av: Jennyyy

Normal är det jag har :) Ha det du oxå!

2010-03-29 @ 15:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0