Prisvärd nattkräm

WELEDA IRIS NIGHT CREAM (119 kr för 30 ml på Bodystore)



"Uppbyggande under regenerationsfasen" står det på Bodystores hemsida. Antar att de menar att den hjälper huden att bygga upp ny frisk vävnad. Detta var inte anledningen till att jag testade krämen, snarare att jag kom över några provförpackningar till bra pris. Vidare står det att den ska göra torr hud mjuk och smidig. Jag har inte speciellt torr hud, men tycker ändå att den levererar över förväntan. Tyckte i början att den kändes lite väl kladdig, för det tar ett tag för huden att absorbera den, men nu är jag väldigt nöjd. Den luktar väl skarpt för min smak, men gör att min hud känns friskare och mer elastisk på morgonen, precis vad jag är ute efter när det gäller nattkräm.

Bäst: Huden känns frisk och mjuk.
Sämst: Fungerar kanske sämre på mig under sommarhalvåret eftersom den är såpass fet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0