Skimrande ögonkräm från Body shop

THE BODY SHOP NUTRIGANICS SMOOTHING EYE CREAM (195 kr för 15 ml)




Det var på tiden att The Body Shop lanserade en en Eco-certifierad produktserie. Är inte så imponerad av innehållet i deras övriga produkter. Även denna kräm har dock en gedigen innehållsförteckning. Enligt butiksbiträdet skulle denna kräm vara superbra. Blåklintsvattnet skulle reflektera ljuset så att mörka ringar under ögonen görs mindre synliga. Jag vet inte jag. Kan inte påstå att jag noterar nån märkbar skillnad. Gillar heller inte de små skimrande partiklarna för jag kan inte se att de gör nån nytta. Krämen är dryg och ganska doftlös, men det känns som att jag bara puttar runt den utan att den går in i huden.

Bäst: Gillar man krämen i övrigt så är det ett plus att den är så dryg.
Sämst: Vill inte ha skimmer runt ögonen såvida det inte är i make-up.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0