Fler som fattar

Har tidigare sålt produkter från Forever Living Produkts. Gillade faktiskt flera av deras produkter och genom det väcktes mitt intresse för mer naturlig hudvård. Tyvärr sade inte innehållsförteckningarna mig särskilt mycket, men att aloe veran var första ingrediens var viktigt att kunna berätta för kunderna.

Efter att ha varit hos hudterapeut fick jag mig en tankeställare, hon pratade om mineraloljor bland annat. Visst hade jag hört nåt tidigare om att mineraloljor inte var bra, men jag visste inte riktigt vad det var och varför det inte skulle vara bra. Vetgirig som jag är började jag plöja mig igenom en massa intressanta sidor om ingredienser i hudvård, tittade på mina Forever-produkter och kunde konstatera att detta inte var något jag ville använda eller sälja så länge ingredienslistan ser ut som den gör. Att kunna stå för det man säljer är viktigt för mig.

Fick idag hem ett nyhetsblad från Forever. Rubriken "Ny formula för flytande tvålen" fångade mitt intresse. Man berättar att vissa ifrågasatta ingredienser i tvålen, bl.a. SLS, Propylene glycol och Diazolidinyl Urea, ersatts med andra icke ifrågasatta ämnen. Vidare skrivs det att de nyaste hudvårdsprodukterna är fria från parabener och mineraloljor. Toppen tycker jag att man lyssnar på vad kunderna efterfrågar och att fler förstår vikten av att göra så rena produkter som möjligt. Nu vet jag inte vad tvålen och nya hudvården innehåller i övrigt, men det hoppas jag kunna luska reda på.

Tycker detta visar hur viktigt det är att ifrågasätta och hoppas fler och fler kommer att göra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0