Kluven till Weledas mandelrengöring

WELEDA MANDEL CLEANSING LOTION (köpt för 79 kr för 75 ml på ICA Maxi, finns även till bra pris på Bodystore, länk t.h.)




Vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna. Har använt så gott som hela tuben, men kan inte bestämma mig riktigt. Tycker i alla fall att den är väldigt odryg, jag får använda en ganska stor klutt till hela ansiktet. Den känns mild och skön och löser upp makeup bra även om mascaran inte riktigt försvinner under ögonen, men det tas lätt bort med en bomullsrondell. Är man van vid löddrande rengöringar som tvättar bort allt vad naturligt fettlager heter är det lätt att man inte känner sig riktigt ren, men jag tycker inte denna rengöring lämnar någon fet hinna, utan bara en mjuk och len hud. Även om jag känner mig ren efteråt så vet jag inte riktigt om mitt ansikte verkligen trivs men rengöringen. Sedan jag började använda mandelserien tycker jag att mina känsliga, flammiga kinder lugnat ner sig och fått en mer normal färg, MEN..min hals, haka och området bredvid näsan har varit katastrof! Är dock osäker på vad det beror på, men det blev faktiskt så här i samband med att jag började med mandelrengöringen. Har testat OCM (läs mer här) några dagar och använt mandelrengöringen på slutet och tycker att mina finnar och plitor omgående lugnade ner sig, så det kan hända att rengöringskrämen inte gör min hud så ren som den behöver.

Bäst: Gillar rengöringslotions eftersom man känner sig mjuk och inte uttorkad efteråt.
Sämst: Min hud behöver troligtvis nåt som rengör bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0