Ny serie från Estelle & Thild på Kicks m.m.

Var inne en sväng på Kicks idag. Just nu har de specialpriser på nya ansiktsserien Rose Otto, speciellt anpassad för torr och mogen hy. Den innehåller bl a oljan rose otto, vilken jag hört ska motverka linjer och ytliga blodkärl, då den har en sammandragande effekt. Skulle passa bra för mina flammiga kinder och en smått åldrande hud. Dessutom luktade produkterna väldigt gott av rosengeranium. Nån som införskaffat någon produkt?




Traskade vidare i butiken och hittade lip butters från Korres som jag tyckte var krämiga och behagliga, luktade gott och gav läpparna lite färg. Kolla här på hemsidan. Själv gillade jag Jasmine lip butter bäst, som gav mina läppar en härligt ljus rosa färg.

Såg sen att Kicks har börjat med något de kallar Natural Choice by KICKS. Vissa utvalda mer natuliga produktserier har den märkningen, förutom Estelle & Thild är det även bl.a. Weleda, Dr.Hauschka och Kibio. Kanon tycker jag eftersom alla inte har tid eller lust att läsa igenom ingredienslistan, även om det kan vara att rekommendera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0