Vårdande ögonkräm från Weleda

WELEDA WILD ROSE INTENSIVE EYE CREAM (köpt för 105 kr för 10 ml på ICA Maxi)




Som jag skrivit tidigare, känns Weledas produkter alltid som ett pålitligt och prisvärt alternativ i den naturliga skönhetsdjungeln. Den här ögonkrämen köpte jag i vintras för att se om den kunde råda bot på mina torra, eksemliknande fläckar på ögonlocket och yttre ögonvrån. Efter att använt den ett tag försvann faktiskt fläckarna, om det enbart berodde på krämen kan jag inte uttala mig om, men jag tyckte i alla fall att den passade perfekt under den kyliga perioden eftersom jag tyckte att den fick huden att kännas len och mer elastisk. Sedan vi övergått till behagligare temperaturer upplever jag den kanske lite fet. Även om den lätt går in i huden så känner jag mig aningen flottig. Namnet syftar kanske också på att det är mer intensiv vård man kan förvänta sig av krämen. Testade häromdagen att använda krämen som en ögonmask under tiden jag satt med en annan fuktmask. Det var inte helt dumt faktiskt. Huden kändes len och återfuktad och jag tyckte att den trötta och stressade huden fick ett litet lyft.

Bäst: Upplever krämen mild och vårdande för hud i behov av lite extra omsorg.
Sämst: Vill ha en lite tunnare kräm under denna årstid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0