Även solen har fläckar

Även om jag brinner för naturliga produkter så får jag erkänna att jag har ett par "icke naturliga" produkter som jag har svårt att göra slut med eftersom jag tycker att dom är så himla bra. All in One Mascara från ArtDeco är helt outstandning. Folk har frågat om jag har lösögonfransar och den sitter som berget från morgon till kväll, men den är också fullproppad med smaskiga parabener och annat som jag inte önskar jag inte visste om.

Macadamia Deep Repair Masque är en annan bov i badrummet. Mitt lite slitna, solblekta hår får nytt liv och en härlig lyster av denna krämiga, väldoftande inpackning. Det är i alla fall vad alla silikoner, kemiska mjukgörare och doftämnen får mig att tro. Jag tror jag blivit förblindad och fastnat vid de mer trevliga delarna av ingredienslistan såsom aloe vera, algextrakt, macadamia-, argan- och kamomillolja.

Tell me, vilka synder finns i din badrumshylla??




Kommentarer
Postat av: Estelle

Väldigt få grejer har jag,men det jag kommer på som jag använder i bland är ett tvåpack med ögonbrynsskugga i från H&M, så himla svårt att hitta de rätta nyanserna tycker jag!

2010-08-12 @ 12:07:07
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: Helena

En av mycket få kvarvarande konventionella produkter i mitt badrumsskåp är Lancomes mascara Virtuose. Den bästa mascaran i mitt tycke, sitter som berg och ger långa tjocka fransar. Innehåller massa kemiska saker, bl.a. parabener, men jag inbillar mig att det är så lite mascara som kommer i kontakt med huden att det inte gör något... :-) Har testat ekologiska mascaror, bl.a. Green People, men de funkar inte alls på mig, hamnar under ögat efter någon timme.

2010-08-19 @ 21:33:06
Postat av: Jenny

Jag tänker precis som du Helena, att det är så extremt försvinnande lite mängd parabener och andra skitämnen som hamnar i min kropp p g a mascaran. Man är ju så medveten när det gäller allt annat menar jag ;-P



Eco-mascaror verkar inte vara nåt för mig heller. Inga mascaror kan ge mig så fantastiska ögonfransar som den jag använder. Då har jag testat många både eco- och konventionella.

2010-08-20 @ 13:43:11
Postat av: Elisabeth

En fantastiskt bra mascara från Clinique och raklödder från Gillette är mina synder, jag önskar verkligen att jag skulle snubbla över någon riktigt bra naturlig mascara. ;)

2010-09-04 @ 19:40:45
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag lovar att jag ska rapportera om jag hittar nån riktigt bra naturlig mascara. Häromdan använde jag för ovanlighetens skull Dr Hauschkas mascara. Den är okej, men inte i närheten av mascaran från ArtDeco. Dessutom tål den inte en endaste droppe vatten, då rinner den direkt.

2010-09-04 @ 20:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0