Oljorna fick en chans till

I vintras köpte jag hem en flaska ansiktserum fullproppat av fina oljor i hopp om att jag skulle bli lika förtjust som många andra verkar vara. Förstod mig dessvärre inte alls på häligheten med ansiktsoljor utan lät min söta flaska samla damm i hyllan istället.

Bestämde mig ändå för att testa på nytt i samma veva som min hud bar sig lite skumt åt. Jag ville ha så lite ingredienser som möjligt. Nu har jag svårt att vara utan min kvällsritual med oljan inkluderad. På något sätt finner jag doften extra tilltalande när jag är sömnig och älskar att massera in den försiktigt på lätt fuktad hud innan läggdax. På morgonen känns huden len och elastisk. Det blir definitivt fler oljor för mig och jag tar gärna emot tips.

Troligtvis tog jag lite för mycket olja när jag först testade, dessutom kändes huden liksom inte mottaglig utan oljan bara la sig som en flottig hinna. Undrar om det kunde ha att göra med att min hud inte riktigt gjort sig av med allt skräp från andra syntetiska historior jag använt tidigare?? Ska tillägga att jag enbart använder denna på kvällen. Dagtid blir det too much då min hud mår bäst av ett "lättare" alternativ.


Kommentarer
Postat av: Sani

Hej!

Jag kan tipsa dig om oljor jag använder. Argan olja från Emma Nöel som är bra för allt, från finnas till rynkor och den andra som är också underbar är jojoba olja från Crearome gör huden len och återfuktad. Båda oljor använder jag på natten för att under dagen, samma som du, behöver jag lättare variant.



Ha det så bra

2010-08-09 @ 12:07:42
Postat av: Gabriela

Roligt att du ska ge hudoljorna en ny chans :-)

Jag använder oftast en synergi av vegetabiliska oljor, har flera favoriter <3 De går då olika djup ned i hudens lagrer. Lycka till!!

Kram Gabriela

2010-08-09 @ 13:49:00
URL: http://gabriela-naturkosmetik.blogspot.com/
Postat av: Linda

Jag använder mig av RENs variant som heter ngt i stil med Overnight renewal serum. Perfekt på vintern, men nu på sommaren kör jag utan. På vintern är den dock jättebra, kan rekommenderas.

2010-08-09 @ 17:11:36
Postat av: Jenny

Sani: Har också jojobaoljan från Crearome. Ska läsa på lite mer om arganoljan och se om det kan vara nåt för mig. Ha det bra du oxå! :)



Gabriela: Är lite nyfiken på vilka oljor du kan rekommendera till känslig blandhy. Kram kram



Linda: Läste lite om det serumet och det verkar absolut intressant. Prislappen var däremot inte lika kul ;P

2010-08-09 @ 18:53:14
Postat av: sminkjante

Jag använder oljor som serum och till rengöring. Det är toppen tycker jag.

2010-08-09 @ 20:37:25
URL: http://sminkjante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0