Tandkrämsjakt i hälsokostbutik

Tog en snabb sväng inom en hälsokostbutik idag i jakt på ny tandkräm. Hittade en tandkräm jag inte hört talas om tidigare, Parodontax. Den fanns i tre varianter med mintsmak en i gelform, en vanlig med flour och en utan. Jag valde den vanliga tandkrämen med flour som dessutom innehåller polermedel, vilket inte geltandkrämen gjorde och passar därför bättre för känsliga tandhalsar. Fick dessutom testa Annemarie Börlinds Orange Blossom Energizer C-vitaminkur som jag först tyckte kändes lite fet, men efter en liten stund när den gått in i ordentligt kändes huden alldeles babylen utan någon fet känsla alls, helt ljuvlig. Innehåller bl.a. jojobaolja, blodapelsinextrakt, mjölksyra och allantoin. Kanske är nåt jag också måste införskaffa när mitt serum är slut.
 
Innan jag gick hann jag också sniffa lite på parfymoljor från Tree of Life. Butiksbiträdet var osäker på innehållet, men det påstods vara sojaolja och olika eteriska oljor. Priser var inte alls särskilt högt. Nån som testat eller som vet om det stämmer att det är "rena" oljor? Gott luktade de i alla fall och de skulle få in fler om ett tag så då ska jag nog dit och sniffa igen. Hittade ingen info på nätet, men såg att de fanns att köpa här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0