Tre prover testade

Fick ju hem lite prover från Bodystore med bl.a. olika produkter från i+m Naturkosmetik (läs här). Var såklart väldigt nyfiken och har redan testat tre stycken av dem:



Konstigt nog finns de produkterna såvitt jag kan se inte att köpa hos Bodystore, men de kanske dyker upp så småningom.

Den första jag testade var Body Refresh Body Lotion Grapefruit. Min första tanke var att den doftade fräsch av grapefrukt, men när jag smörjt in den tyckte jag den luktade lite mer unket. Som tur var lukten ganska flyktig och jag kände inget av den efter en stund. Den har en lätt konsistens som absorberades snabbt, men som dessvärre inte var tillräckligt fet för min lite torra, solbrända hud.

Testade sedan två produkter ur parfymfria Freestyle-serien, Intensive Creme och Eye Balm. Även om de är parfymfria doftar de lite sött av mandel, en doft jag verkligen gillade. Ansiktskrämen är ganska tjock i konsistensen, men kändes förvånande nog inte alls fet på huden. Jag tyckte den gjorde huden len och matt så jag kan tänka mig att den funkar som underlag för makeup. Ögonkrämen var också ganska tjock, men härlig att klappa in. Var dock aningen fetare än jag önskade så den passade bäst på kvällen. Kan tänka mig att den kan funka bättre i vinter när jag är lite torr och ibland irriterad kring ögonen.

Kommentarer
Postat av: Plasma

Jag gillar också den "parfymfria" doften på I+M's produkter mycket.

2010-06-14 @ 08:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0