Deon alla rekommenderar

ROSENSERIEN DEODORANT (köpt för 119 kr, tillfälligt specialpris på Hälsokraft)




Jag förstår varför. Var väldigt skeptisk, trots att alla jag frågade rekommenderade denna. Jag har verkligen haft jätteproblem att hitta bra deodoranter, även sådana som innehåller aluminiumklorid. Körde länge med Dove innan jag var medveten om det tråkiga innehållet. Det var nästan den enda deon som funkade på mig. Jag svettas oftast ganska mycket och vad för lukt det kan resultera i framåt eftermiddagen behöver vi inte ens tala om. Efter att ha testat några andra naturliga deodoranter trodde jag hoppet var ute, jag luktade verkligen värre av dem än jag gjort innan.

Köpte en från Rosenserien för att testa eftersom butiken hade erbjudande, och det vill mycket till för att jag ska köpa någon annan deo nu. Den luktar friskt och fräscht av ros (ingen sliskig tantdoft med andra ord). Jag känner mig heller aldrig irriterad i armålan som man kan göra efter t.ex. rakning och det bästa av allt; den funkar verkligen (nästan) hela dagen. Tycker ingredienslistan är mycket kort och trevlig dessutom:

Aloe vera gelé, kinésiskt grönt te, växtcellulosa, vegetabiliskt glycerol, vegetabiliskt sorbitol (från bär), sockerderivat (från kokos och majs), citronester, vitamin C, rosenolja, växtparfym.

Bäst: Ev. svettlukt anas först framåt kvällen. Känner mig fräsch hela dagen.
Sämst: Normalpriset är närmare 200 kr, vilket jag tycker är liiite väl i överkant.

(Finns att köpa 2-pack på Bodystore till bra pris. Just nu dessutom fri frakt, klicka på någon av länkarna på sidan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0