Enkel vegetarisk lasagne

Inte kul att laga middag till sig själv, men idag blev jag så illa tvungen då jag är ensam hemma. Fick bli nåt snabbt och enkelt. Denna vegetariska lasagne går att variera lite hur man vill. Så här gjorde jag idag (räcker till 2-3 personer):

Fräs en gul lök mjuk, tillsätt en burk krossade tomater, 1 tsk salt och 1 tsk basilika, låt puttra 10-15 min. Varva sen i en smord, ganska liten ugnsfast form enligt följande: Tomatsås, lasagneplattor, 250 g keso och 50 g fetaost, tomatsås, lasagneplattor, 250 g keso, 50 g fetaost, tomatsås, riven ost efter tycke och smak. In med formen i ugnen 25-30 min.

Sitter just nu och väntar på att min något sena middag ska bli klar. Tänker servera den tillsammans med grönsallad och gurka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0