Lättläst bok

EN BLOMMA I AFRIKAS ÖKEN av Waris Dirie



Jag är ingen speciellt bra bokrecensent. Av nån konstig anledning minns jag bäst om boken var bra eller dålig, men inte så mycket vad den handlade om. Recensioner kan man ju å andra sidan läsa på andra ställen, så jag tänkte framför allt visa böcker jag läst och säga lite vad jag tyckte om dem. Kanske kan man vara någon slags inspirationskälla inför nästa köp.

Denna boken tyckte jag om, dels för att den var lättläst men även för att den berörde mig. Det är en självbiografi som framför allt handlar om könsstympning och hur författarinnan flytt från hemlandet Somalia vid planerat bortgifte, men även om hennes karriär som fotomodell. Lättläst, men lite tunt innehåll med i allra högsta grad aktuellt innehåll. Ingen av de bästa böcker jag läst, men absolut intressant. Finns billigt i pocketformat på Bokus (klicka på Bokus länk till höger på sidan).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0