Skin Food, en nödvändighet?

WELEDA SKIN FOOD (köpt på ICA Maxi, tror priset var ca 40 kr)




Det finns vissa produkter jag bara måste ha i badrumshyllan, denna är inte en av dem. Har hört väldigt mycket gott om krämen och många som bara älskar den. Jag känner att jag inte riktigt vet vad jag ska använda den till. "For dry and rough skin" står det på förpackningen. Har testat den på torra läppar, händer och fötter. Läpparna funkade den ganska bra till, men jag föredrar ett bra cerat. Även om händerna varit nariga i vinter så kan jag inte påstå att det är denna kräm jag föredragit. Tycker den känns för fet och inte ger nån bestående effekt. Att smörja in händerna ordentligt och ha krämen över natten kanske är ett alternativ. Tycker ändå att den funkar rätt bra som fotkräm. Den gjorde mina torra och spruckna hälar hyfsat mjuka och fina.

Bäst: Mjukar upp förhårdnader rätt bra.
Sämst: Har svårt för den s.k. skyddande hinnan krämen lämnar efter sig.

(Är du nyfiken på att testa så finns den på bl.a. Bodystore. Du kan komma dit via länken till höger)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0