Snart dags för ny bodylotion

Varför måste tillverkare av s.k. naturlig hudvård blanda i en massa skräp i sina produkter? Är övertygad om, att det precis som allt annat, handlar om pengar. Köpte en bodylotion från Bodyfarm (recenseras senare) som jag bara älskade, konsistensen, doften, flaskan, ja allt förutom att jag till min förskräckelse upptäckte att den innehåller PARABENER och en massa andra konstigheter. Jag blev väldigt besviken. Bodyfarm har en annan bodylotion i samma serie - med doft av chokladkaka. Helt underbar! Men, men, inga fler parabener i min badrumshylla =(






Då det är fler saker som börjar sjunga på sista versen, plus att alla i min närhet fyller år och ska ha kalas och presenter nu i vår, känns ekonomin något begränsad. Har dock lite svårt att hitta nåt billigt och bra med ett tillfredsställande innehåll och god doft. Men man kan ju inte få allt. Urtekrams ros-bodylotion kanske kan vara nåt. Har testat två bodylotions av samma märke och varit nöjd. Finns på Bodystore för endast 67 kr för 250 ml (klicka på Bodystores länk till höger på sidan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0