Vad för produkter använder du just nu?

Är väldigt nyfiken på vilka rutiner och vad för produkter andra använder, naturliga som icke naturliga. Berätta gärna för mig. Så här ser det ut för mig just nu:

Morgon: Torkar av ansiktet med en fuktad svamptrasa från Dermalogica
             Baddar ansiktet med ansiktsvatten Ros & Neroli från Lisen Organics
             Smörjer ansiktet med ansiktskräm Balans från Wise
             Klappar in Weledas ögonkräm ros på benen runt ögonen
             
Kväll:    Rengör ansiktet med Weledas rengöringsmjölk mandel
             Torkar av ev rester med ansiktsvatten (se ovan)
             Smörjer ansiktet med Iris nattkräm från Weleda
             Ögonkräm enligt ovan

Brukar sen sköta om huden lite extra ett par ggr/v. Måndag el. tisdag får t-zonen lite extra rengöring med Dermanords Papaya Peeling. Fredag eller lördag spaar jag mig, som jag kallar det. Då peelar jag hela ansiktet, lägger på ansiktsmask, Face Mask Mud från Nea of Sweden (sitter med den nu =)), tar mig en dusch och skrubbar hela kroppen med Lavera Apelsin & Havtorn bodyscrub eller Kaffeskrubb från Lisen Organics. Vilken kräm jag använder till ansiktet beror på tiden på dygnet. Kroppen smörjer jag just nu in med bodylotion aloe vera från Urtekram.

Det känns härligt att unna sig själv dom små stunderna för att pyssla om sin hud.

Kommentarer
Postat av: Malin

svar: den är väldigt bra må jag säga! hoppas du gillar den också.

2010-03-27 @ 17:32:42
URL: http://ekofin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0