Billig lermask från Eilas

EILAS LERMASK TEA-TREE (69 kr för 50 ml hos Bodystore)




Trots priset hade jag faktiskt vissa förväntningar på denna ansiktsmask. Jag gillar lermasker eftersom jag känner mig ordentligt ren utan att för den sakens skull irritera känsliga delar av ansiktet. Då denna innehåller tea-tree olja var jag i och för sig ganska övertygad om att den inte är särskilt lämplig för mina känsliga kinder. Har därför enbart använt masken i t-zonen för att försöka få bukt med blemmor, finnar och andra orenheter. Tråkigt nog, eftersom priset är så bra, fungerar den över huvud taget inte på mig. Tycker snarare att finnarna blev lite mer irriterade. Den blir inte så där stram som vanliga lermasker, vilket kanske är bra, men jag gillar den strama känslan och tycker inte denna efterlämnar en lika ren känsla. Den är snarare lite seg att få väck och det känns mest som att krämen glider runt i ansiktet när man försöker tvätta bort den. För mig som inte gillar tea-tree doften är det inte en härlig upplevelse att sitta med masken i en kvart precis. Vad gäller förpackningen så gillar jag pumpflaskor, men den här pumpen är helt värdelös och liksom hänger sig så jag hela tiden får vänta att pumpa ut kluttar. Den doserar lite konstigt så att inga större mängder kommer ut med ett tryck. Ytterligare ett minus är att den är konserverad med phenoxyethanol. Näää...denna blir det inte fler gånger..tyvärr..

Bäst: Skön, lättapplicerad konstistens.
Sämst: Att den inte funkar till det jag tänkt ha den till.

Kommentarer
Postat av: Elin

Om du tycker om ansiktsmasker vill jag rekommendera den jag säljer. Ikoves ansiktsmask gjord av vit lera. Jag har inte provat den men en bekant har gjort det och hon älskar den.

2010-05-28 @ 13:01:29
URL: http://www.ekoprincess.se
Postat av: Jennyyy

Vad komiskt, den lermasken stod faktiskt först på min lista av lermasker som jag vill testa ;) Kommer säkerligen beställa den inom snar framtid :)

2010-05-28 @ 19:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0