Glöm inte aloe veran

Aloe vera är verkligen en toppenväxt. Numera är aloe vera-gelén ett måste i vår badrumshylla. Vi använder den till allt möjligt som t.ex. sår, insektsbett, bulor, solsveda, efter ansning av bikinilinjen m.m. Just nu använder jag den flitigt på plitor, finnar och små ärr på min hormonstörda haka och utan aloe veran skulle troligtvis min haka fortsätta vara en total katastrof. Aloe vera är både bakteriedödande och lätt smärtlindrande, dessutom har den en fantastisk läkningsförmåga att man knappt tror det är sant.

Den här lilla flaskan från Dermanord innehåller inga konstigheter, men tyvärr tycker jag konstistensen är alltför lös. Fungerar säkerligen utmärkt på en solskadad rygg, men jag gillar att lägga kluttar här och var på särskilt utsatta ställen och det funkar inte med denna. Dessutom luktar den inte aloe vera. Mystiskt. Den bästa jag hittills testat är faktiskt Aloe Vera Gelly från Forever Living Products. Tråkigt nog innehåller den både det ena och det andra, men är väldigt effektiv och luktar verkligen aloe vera.


Kommentarer
Postat av: Anna

Aloe Vera Gelly från Forever Living Products är ju helt natrulig och är ekologisk... förstår vad du menar med både det ena och det andra?

2011-03-31 @ 12:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0