Kräm för känsliga kinder

WELEDA MANDEL INTENSIVE FACIAL CREAM (110 kr för 30 ml hos Bodystore)




Nog för att den här är parfymfri, men visst doftar den svagt av mandel (vilket jag i och för sig gillar). Har använt denna som nattkräm efter rengöring ur Weledas mandelserie (läs mer här). Skrev ju att jag fick finnar och blemmor i samband med att jag började med mandelserien och om det är en slump vet jag inte. Dock vet jag en till som fått finnar på hakan i samband med att hon började med denna kräm, så helt taget ur luften är det kanske inte. Nåja, jag gillar trots allt att ha denna kräm på mina känsliga kinder. Den är lite fet, men jag tycker ändå att den absorberas snabbt av huden och upplever att mina känsliga kinder lugnar sig. På morgonen känns huden fortfarande väldigt slät, mjuk och elastisk. Är ingen kräm jag kommer välja under den varmare perioden av året, men när kylan kommer närmare kommer tuben användas flitigt igen. Kommer dock välja en annan kräm just i T-zonen för att ev. slippa en finnig haka.

Bäst: Känslan av mindre blossande, flammiga kinder.
Sämst: T-zonen behöver troligtvis en annan kräm.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hej!



Det brukar vara lanolinet i Weledas produkter som en del reagerar på och får finnar. Vet du om du tål lanolin? (Ullfett).

2010-05-09 @ 18:37:02
URL: http://www.naturligtsnygg.se
Postat av: Hannah

Glömde! Jag har skickat lite söndagskärlek till dig på min blogg. Inget personligt - bara något som händer bloggar emellan då och då, tydligen. Och jag vill inte vara oartig utan skickar bara vidare.:)

2010-05-09 @ 18:38:57
URL: http://www.naturligtsnygg.se
Postat av: Jennyyy

Tackar och tar emot! :) Vet inte om jag tål ullfett, men såvitt jag kan se i alla fall innehåller inte mandelkrämen lanolin.

2010-05-09 @ 19:32:34
Postat av: Vera

När man börjar med nya (bra och effektiva) produkter så drar den oftast upp skiten till ytan, och då bildas det finnar och blemmor. Fortsätter man ett tag till så blir det ett fint resultat, oftast. Om man då inte är överkänslig eller inte tål något ämne i krämen.



Ha en fin dag.

2010-05-16 @ 11:44:00
URL: http://hallonmuffin.wordpress.com
Postat av: Jennyyy

Ja, kanske kan det vara att jag bytte från en annan kräm som var mindre bra även om den var naturlig. Nu använder jag bara krämen när jag känner att mina kinder behöver den och inte på mina finniga partier. Känns som att min hud är i uppror just nu, minst sagt :(

2010-05-17 @ 01:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0