Löddrande fluortandkräm med salt smak

LAVERA BASIS SENSITIV TANDKRÄM MINT (35 kr för 75 ml hos A-store)




I början hade jag lite svårt för smaken då det finns viss hint av salt, vilket hela familjen vande sig vid. Den löddrar friskt och själva mintsmaken är ganska okej. Till skillnad från många andra naturliga tandkrämer innehåller den fluor. Har inte hängt med i debatterna kring fluor, men har hört att fluortandkräm främst är att rekommendera för kariesbenägna personer. Efter att ha sväng från att inte gilla tandkrämen till att tycka om den måste jag nog säga att jag svängt igen. Det senaste har jag känt mig väldigt torr och konstig i munnen efter att ha borstat tänderna med denna tandkräm, vilket inte är särskilt trevligt.

Bäst: Att den löddrar utan konstigheter.
Sämst: Vill känna mig fräsch, inte torr, i munnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0