Terapi för håret

DERMANORD HAIR THERAPY (125 kr för 130 ml hos Hud & Kosmetik)




Bloggmotivationen har legat på noll nu i samband med tentaveckan. Ledig tid har jag försökt spendera utomhus i det härliga vädret. Igår när jag gjorde lite hemmaspa blev jag påmind om att recensera en toppenprodukt. Denna inpackning luktar lite halvskumt av tea tree, lavendel, rosmarin och citrongräs, men annars är den riktigt bra. Konsistensen är ganska tjock och krämig, vilken lätt fördelas i handukstorrt hår. Det kändes lite konstigt först att håret inte blev sådär krämigt och halt (om ni förstår vad jag menar ;)) så jag trodde först att den var odryg, men det behövs inte mer än vanligt bara det att mitt torra hår suger åt sig allt med en gång. Brukar låta inpackningen verka mellan 10-20 min och ibland lindar jag en handduk runt. Vanligtvis när man sköljer inpackning ur håret brukar det kännas alldeles glatt, precis som att det ligger en hal film av silikon runt strået eller nåt, men med denna känns håret fylligt mjukt och återfuktat och är väldigt lätt att reda ut. Det känns väldigt naturligt helt enkelt och mitt hår mår väldigt bra av den.

Bäst: Håret känns så naturligt mjukt och fylligt.
Sämst: En annan doft vore inte helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0