Köpt schampo med lera

Var ruskigt trött på mitt schampo från Bentley Organics som jag använt i ett par veckor nu. Fett + Svinto är ingen kul kombination. Har gått och funderat lite över vad för schampo jag ska införskaffa härnäst. Många naturliga schampon jag sneglat på är så dyra t ex 100 % Pure och John Masters Organics, att jag inte riktigt känner att det är värt det (ännu). Testar hellre schampon i lägre prisklasser, men som med det mesta så får man väl vad man betalar för, tyvärr.

Var i hälsokosten igår och hade egentligen inte alls tänkt köpa schampo, men började prata med den trevliga personalen som rekommenderade detta schampo med rasul (afrikansk tvållera). Vad jag vet så har Urtekram sulfater i flera schampon, men inte detta! Hade jag inte fått tipset så hade denna flaska troligtvis aldrig hamnat i mitt badrum. Kunde ju inte låta bli att testa det igår, och måste erkänna att jag inte hade alltför höga förväntningar. 56 spänn känns ändå inte som nån hisnande summa precis, så prova kan man ju alltid göra.
Vad överraskad jag blev! Inte nog med att det doftar härligt av spearmint, det gav ett oerhört mjukt, krämigt lödder och var dessutom rätt drygt. Bäst av allt - inget svinto! Tvättade håret två gånger och lät det sitta en stund andra gången. Använde inget balsam bara för att se hur håret skulle bli.

Idag sitter jag här och pillar i mitt mjuka, icke-svinto-hår. Mina förhoppningar är definitivt mycket högre nu och jag ser fram emot att bekanta mig mer med schampot för en utförligare recension längre fram.

(Kass bild, men kameran ville fokusera på annat precis innan batteriet tog slut)


Kommentarer
Postat av: Maria

Berätta gärna hur det går. =) Funderar på att införskaffa det.

2010-09-12 @ 01:23:54
URL: http://columbella.blogg.se/
Postat av: Jenny

Absolut, recension kommer längre fram. Hittills känns det riktigt bra. Inhandlade faktiskt en flaska till, fast denna gång en på 500 ml ;)

2010-09-12 @ 10:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0