Mera fluffigt skum

MÁDARA ECOFACE DEEP PURIFYING FOAM (ca 149 kr för 150 ml, finns här bl a)



Efter en tids jakt på rengöringsskum fick det bli Mádaras Deep Purifying Foam som intog plats i badrumshyllan. Det är ganska drygt, ett par pumpningar räcker bra för att få ett krämigt skum att massera in i hela ansiktet. Vissa skumvarianter kan liksom försvinna i kontakt med huden, men inte denna. Jag tycker att den tar bort framför allt ögonmakeup riktigt bra och jag använder gärna denna rengöring när jag vill att det ska gå undan.

Upplever dock att det inte riktigt går ner på djupet och rengör. Inte för att jag inte känner mig rengjord eller att jag fått finnar, pormaskar eller dyl, utan att jag bara saknar den där mjuka känslan av att huden blir omhändertagen och riktigt, riktigt ren ända ner i porerna (om ni förstår vad jag menar ;)). Funkar dessutom bäst på min hud när det är varmt ute och jag är lite fetare i huden. Tycker huden blir aningen stram och fukttörstande efteråt nu när det är lite kyligare så då använder jag bara skummet som en snabb uppfräschning på morgonen och för att ta bort ögonmakeup på kvällen. Den är även bra på så vis att den ändå känns snäll mot min känsliga hy. Doften är mild, fräsch och aningen örtig. Sedan ser ju flaskorna på Mádaras produkter så härligt fräscht "gröna" ut.

Bäst:
Tar bort min ögonmakeup på ett kick utan att irritera.
Sämst: Funkar inte som kvällsrengöring i hela ansiktet för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0