Miljövänlig mobil

Hörde att det finns mer miljövänliga mobiler på marknaden och tyckte det var dags att skaffa mig en:

SONY ERICSSON J10I2 ELM



Detta är en s.k. Greenheart-telefon för dom som vill ha ett mer miljövänligt alternativ. Begränsar miljöpåverkan och hjälper till att minska koldioxidutsläpp genom:

* Återvunnen plast
* E-manual i telefonen
* Avsaknad av skadliga kemikalier
* Laddare med låg energiförbrukning
* Walk mate eco-applikation
* Grön kalkylator
* Minsta möjliga paketering

Man kan alltså räkna ut hur mycket koldioxidutsläpp man sparar genom att gå och hur stort koldioxidutsläpp hushållet har. Dessutom är det meningen att man ska använda mobilen för anteckningar, inköpslistor samt som kassabok då det också finns en funktion för detta, allt för att spara papper. Den har även inbyggd GPS, väderguide och avståndsräknare.

Nu ska jag bara lära mig hur den fungerar :P

Kommentarer
Postat av: Vera

Åh, vad fin. Jag har en äldre variant av den, och vit. Men jag älskar den verkligen. Den har inte gjort mig besviken!

2010-09-12 @ 11:41:37
URL: http://hallonmuffin.wordpress.com
Postat av: Jenny

Min är i färgen Pearly Rose, en lite skimrande rosa variant. Tror jag kommer känna mig nöjd med den. Har ju hur mkt funktioner som helst :P

2010-09-13 @ 10:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0