Mitt första eco-lack

Köpte ett snyggt lack av märket A Beautiful Life i färgen Vexed. Jag vet inte hur rent detta nagellack är egentligen. Det luktar rätt starkt, men är tydligen baserat på soja (vad nu det innebär). I vilket fall som helst så är det ett riktigt fint lack, lättarbetat och täckande. Borsten är smal och eftersom lacket inte torkar med en gång kan man vara lagom konstnärlig och måla snyggt och ordentligt utan ränder. På bilden har jag bara målat ett lager. Absolut en favorit. Vill gärna ha fler färger. Finns här.


Kommentarer
Postat av: Karin

Hemskt nog har jag hittat detta:



http://www.thesmartmama.com/another-instance-of-greenwashing-a-beautiful-life-all-natural-nail-lacquers/



Vad tror du?

2010-09-04 @ 13:41:58
Postat av: Jenny

Jag blev inte särskilt förvånad när jag läste sidan du länkat till. Som jag skrev i inlägget så blir man misstänksam när man känner den starka lukten. Doftar inte naturligt precis.



Det är lite skevt dock att lacken marknadsförs som naturliga, när det egentligen bara är vanliga 3-free lack vi talar om. Tycker synd om konsumenter som försöker vara medvetna, men som luras att gå på sån reklam. Det gäller att vara kritisk och att ta reda på saker själv.



I vilket fall som helst så är nagellacket riktigt bra och absolut värt sitt pris. Det får duga tills vattenbaserade alternativ dyker upp i Sverige :)

2010-09-04 @ 18:17:47
Postat av: sminkjante

Jag gick också på eleven.se reklamen om att det var ekolack. Det var dessutom svårt att kolla eftersom de inte satte ut inci på sidan där jag köpte dem. Blir riktigt förbannand när de luras på detta sätt. Så länge det inte finns några riktiga alternativ så kan man lika bra använda vanliga 3 free lack. De är nog de flesta idag.



Sorry, var bara tvungen att skriva av mig.

2010-09-05 @ 11:18:49
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Jenny

Förstår att du och många andra känner sig lurade. När det inte står INCI utskrivet är det alltid en chansning. Om jag inte minns fel så var det nog efter jag läst ditt inlägg om nagellacket som jag förstod att det inte var helt naturligt, men jag beställde det ändå efter som jag var nyfiken.

2010-09-05 @ 11:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0