Stylingpuder/torrschampo

THE ALL NIGHTER STYLING POWDER, Platinum/Neutral (ca 179 kr för 28 g, finns här)




Tycker det är lite svårt att hitta naturligt torrschampo till rimligt pris, för det var egentligen just torrschampo jag sökte när jag köpte detta. 179 spänn för denna lilla burk känns inte vidare ekonomiskt om man använder det ofta. Det fungerar i alla fall ganska bra, håret SER åtminstone inte lika fett ut och min blonda hårfärg blir ljusare, men kanske lite väl matt. Vad som är jobbigt med sånt här puder är att det hamnar lite överallt och att man får massera riktigt ordentligt för att inte hårbotten ska se alldeles vit ut.

Det är väl inget direkt "styling powder" om man vill ha rejäl volym. Håret får lite mer volym och blir liksom mer sammansatt, vilket jag gillar. Eftersom jag inte hittat nån INCI så vet jag inte exakt vad det innehåller, detta är i alla fall vad jag hittat på deras sida, där det också sägs att det är 100 % naturligt:

  • Pure Rice and Tapioca Starches – Ideal for cosmetic application and oil absorption. Used in the finest face powders from Europe and Asia.
  • Cruelty Free Silk Powder - Minimally processed, it feels great against your skin. Contains proteins similar to those found in human skin, ideal for light diffusion, luster, and manageability.
  • Zinc Oxide and Titanium Dioxide – These two proven cosmetic ingredients provide natural UVA/UVB filters to protect the scalp and act as adherents for translucent and even coverage.
  • Beneficial Essential Oils – Essence of tangerine freshens hair and stimulates the scalp, and it’s a scent that both guys and gals enjoy.
  • Safe Natural Mineral Pigments - For more natural and “true” color matching. Fresh from the earth, minerals contain no dyes, preservatives or chemicals.

  • Pudret blir inte så där klibbigt, strävt och nästintill omöjligt att tvätta ur som konventionella stylingpuder, utan mer som ett naturligt puder, så det känns inte "syntetiskt" utan rent på nåt vis. Doftar svagt av citrus.

    Fick knäppt ett par bilder före och efter på min snygga morgonfrilla. Bilden till vänster är före, som tyvärr blev lite gulare än den andra. Tycker ändå man ser att håret ser mindre fett ut, blir mer sammansatt, får lite volym och även att det blir mattare.



    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0