Vårig skrubb

WELEDA BIRCH BODY SCRUB (ca 105 kr för 150 ml, finns här)



Denna skrubb förstärker verkligen vårkänslorna. Den har en mycket frisk och fräsch doft av citrus och nyutslagen björk. Konsistensen är mjuk och krämig, som Weledas duschkrämer, så den känns verkligen snäll mot huden. De mjuka, dock något få, kornen bidrar till att förstärka den känslan. För min del känns den lite mesig eftersom jag föredrar vassa och många korn för att få den där riktigt mjuka och rena känslan som en skrubb, enligt min mening, ska bidra med. Kan tänka mig att en hud som är mer känslig mot rivet i vissa skrubbar föredrar denna. Men jag gillar den ändå, doftupplevelsen och mjukheten gör att jag känner mig härligt frisk och fräsch i huden efteråt. Weledas produkter är väl dock inget för den doftkänsliga och kan bli lite too much om man uppskattar något mer diskret i doftväg.

Bäst: Efter en torr och tråkig vinter för huden känns denna som ett lyft med sin doft och krämighet.
Sämst: Lite mer riv skulle inte skada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0