Minirecension

Tycker det är lite roligt när man beställer från denna webshop för man får alltid med lite roliga prover. Förra gången fick jag bl a med Mádara Ecoface Deep Moisture Gel, en ansiktsgelé för fet till blandhy. Har tidigare testat Mádara Ecoface Deep Purifying Foam som jag recenserat här. Vill även dela med mig om vad jag tycker om gelen även om den bara räckte till knappt ett par veckors användning.

Det står ju att den är lämplig för fet till blandhy. Som jag misstänkte när jag kände konsistensen så är den för "tunn" för min blandhy. Huden blir förvisso slät, men det liksom stramar även om inte huden är direkt torr. Den känns inte mjuk, len och elastisk så som jag önskar. Jag kan snarare tänka mig att den passar bra för riktigt fet hy eller om man har något härligt oljeserum under och bara behöver lite extra fukt. Luktar lite väl mycket alkohol, även om doften försvinner snabbt och gelen är doftfri på huden. Konsistensen och färgen (typ grönaktigt snor..haha..) ger åtminstone en känsla av att produkten är naturlig och fullproppad med växter, men jag kommer inte att köpa den i framtiden.


Är egentligen i en praktisk pumplaska som även min Tinting Fluid är förpackad i.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0